maandag 7 april 2014

Recept: Dillekomkommer.

Zo ik heb echt een super lange tijd geen blogpost meer geschreven! Ik was druk druk druk met school! Examencursussen in Leiden, profielwerkstuk maken en ondertussen ook nog een toetsweek! Daarom moest ik me even inhouden en me toch echt focussen op school. Maar dat is allemaal achter de rug (nee Kiki niet vergeten dat je je examen nog moet halen hé), en daarom heb ik hier weer een post voor jullie!

Vandaag heb ik voor jullie een kookpost. En natúúrlijk is dit een (voor/bij) gerecht met komkommer, want mijn leven is gewoon niet compleet zonder komkommer!

Benodigde ingrediënten:
1 komkommer
1 eetlepel gehakte dille
100 ml wittewijnazijn
2 volle eetlepels basterdsuiker
1 theelepel zout

Om te beginnen snijd je de komkommer in dunne plakjes, als je het super duper mooi wil hebben kan je ze in schuine plakjes snijden zodat ze lang en mooi zijn. Stapel de plakjes komkommer op elkaar en leg de verschillende stapeltjes in een kom. Strooi tussen elke laag dille.
Vermeng vervolgens de azijn, de suiker, het zout en 2 eetlepels water. Roer om de suiker en het zout op te lossen.
Giet dit mengsel over de komkommer, zodat de komkommer 'onder' staat. Ik had te weinig saus en heb dus de komkommer en de saus gewoon door elkaar gehusseld!
Eventueel kan je de komkommer voor het serveren een paar uur in de ijskast zetten, maar dit is niet perse nodig.
Nu is je komkommer gerechtje klaar!
Persoonlijk houd ik helemaal niet zo erg van wittewijnazijn, maar dit was echt jammie!
Geniet er van!

Dit gerecht komt uit het kookboek 'De smaak van mijn herinnering'.

Geen opmerkingen: