donderdag 23 januari 2014

My daily make-up

Ik ben een meisje die wel houd van een laagje make-up. En daar horen natuurlijk producten bij. Ik dacht dat het misschien wel leuk was als ik mijn alledaagse make-up liet zien. Dit is dus de make-up die ik op een gewone doordeweekse dag draag. Zonder oogschaduw of eyeliner. Ik heb het voor het gemak maar gewoon op volgorde gezet van wat ik het eerste gebruik en wat daarna, en daarna, en daarna...




Bourjois Paris. Foundation. Radiance reveal Healthy mix. N. 53 Light beige.


Catrice. Cover stick. N. 020 Natural Beige.

Essence. All about matt! Fixing compact powder. 
(Helaas heb ik die net vanochtend laten vallen..)

 Catrice cosmetics. Matt mouse make up. N. 041 Bronze beige.
Essence. Sun club. Brunettes, darker skin. Shimmer bronzing powder. N. 20 suntanned.

Bij deze producten kies ik welke ik gebruik. Deze productjes gebruik ik om te contouren. Het product dat links op de foto staat is eigenlijk een foundation mousse. Maar ik heb hem in een hele donkere kleur gekocht, zodat ik hem kon gebruiken om te contouren. Ik vind het met een mouse namelijk wat makkelijker en netter gaan dan met een poeder.


Catrice cosmetics. Prime and fine. Higlighting powder. N. 010 Fairy Dust. 



 Essence. Silky touch blush. N. 20 babydoll. N. 50 sweetheart. N. 30 secret it-girl.

Ook bij deze producten maak ik een keuze. Het ligt er een beetje aan wat voor make-up ik op heb welke blush ik pak. Als ik bijvoorbeeld een rode lippenstift op heb pak ik de wat perzik achtige kleur, zodat ik een niet al te rood gezicht krijg. En als ik totaal geen opvallende make-up op heb maar wel iets 'speciaals' wil pak ik de 'donker' roze. En voor een neutrale look pak ik dan bijvoorbeeld de lichtroze.

Catrice cosmetics. Eybrow set.
Catrice cosmetics. Eye brow stylist. N. 030 Brow-n-eyed Peas.
Catrice cosmetics. Clear brow fixing pen. Limited edition Feathers & Pearls. 
Catrice cosmetics. Eyebrow filler. Perfecting & Shaping Gel.


Nu moet ik bekennen dat ik niet dagelijks al deze 4 producten gebruik. Daar ben ik namelijk soms gewoon te lui voor. Wel gebruik ik altijd de poeder. En wat ik er bij gebruik wisselt vaak af.

Essence. I love extreme volume mascara.
L'oréal Paris. Mega volume. Miss Manga.

Het valt mij dus echt pas nu op dat ik in mijn dagelijkse beauty kit super veel Catrice en Essence producten heb zitten. Eigenlijk allemaal, behalve de foundation en een mascara. Nu is dat natuurlijk helemaal niet erg, want ook goedkope make-up is prima. Maar ik vind het altijd wel een soort van 'kick' geven om duurdere make-up te kopen. Maar ik ben een meisje, die niet zo goed met geld om kan gaan, en erg graag geld uitgeeft, dus als ik uit school kom hop ik vaak even de kruitvat binnen en ga ik nieuwe producten kopen van (vaak) Catrice en Essence. Dit omdat ik het 1. leuk vind. 2. nieuwe dingen wil proberen. En 3. wil kijken wat voor soort structuren mij bevallen. En hier wil ik dan niet al te veel geld aan uitgeven. Het is namelijk zonde als ik er uiteindelijk achter kom dat het me helemaal niet bevalt en ik er wel veel geld aan heb uitgegeven.

Mis jij leuke producten tussen mijn dagelijkse make-up? Of heb jij leuke make-up tips? Laat het me weten!





Kisskiss