woensdag 26 februari 2014

Furr

Ik heb een liefde ontwikkeld voor bontjassen. Dit begon eigenlijk al een lange tijd geleden, maar heb me er ongeveer een jaar terug aan toegegeven. Ik kwam namelijk met een vriendin een bontjas tegen in de uitverkoop. Die heb ik natuurlijk meteen gescoord! Ik moet zeggen dat ik altijd al wel 'anders' ben geweest qua mijn kleding stijl. Maar toch vond ik het nog best eng om de eerste keer met die bontjas naar school te gaan. Maar de reacties waren super positief en voor ik het wist liepen super veel meisjes ook met een bontjas. (Nee ik vind mezelf geen trend setter hoor haha.)

Ik vind het wel belangrijk om even te vertellen dat al deze jassen van nep bont zijn!

Hierbij wil ik jullie mijn aanwinsten laten zien van het afgelopen jaar.
Dit is mijn eerste bontjasje. Deze is van Vila. Ik kocht deze bij Elle in Zwolle. Het is een xs.

Hij is heel erg harig en je kan er heel erg goed aan zien dat het nep bont is. Maar dit vind ik totaal niet erg want draag liever ook geen jas van echt bont. En vind het harige effect wel leuk!


Ik weet niet van welk merk deze jas is. Ik kocht deze bij een tweedehands winkel in Utrecht. Het is een maat 44. Ik vind het altijd erg jammer dat de bontjassen bij tweedehands winkeltjes zo groot zijn. Kleine maatjes zitten er nooit tussen. 
Deze jas draag ik minder vaak. Dit komt omdat deze nogal groot is en een grote open kraag heeft. Doordat hij een open kraag heeft is het toch wel noodzakelijk om er een sjaal bij te dragen. Maar omdat het een nogal druk printje is vind ik dit nogal lastig. Deze draag ik meer als ik een dagje op stap ga. En ik het leuk vind om wat meer op te vallen.


Deze jas is een erf stuk van mijn stief-oma. Ik weet niet van welk merk hij is en weet ook niet uit welke winkel. Ik weet alleen dat het een maat 42 is! Deze jas heb ik nog nooit gedragen. Dit komt onder andere omdat ik deze pas recent op zolder heb gevonden! Ook is het weer er nog niet naar en is hij nogal zwaar. 

Ik moet nog maar even een goed moment vinden om deze te dragen. 

Bij al deze jassen is het zo dat ze er uit zien alsof ze heel lekker warm zijn. Nou dit is een tegenvaller want het zijn zeker geen warme jassen! Dit komt voornamelijk door de grote kragen, waar de wind nogal snel door komt. Daarom draag ik deze vaker in de lente, als het wat warmer weer is. Het is alleen jammer dat ze zo warm ogen want daarom zijn ze snel niet gepast met warm weer. Ach, ik houd er van en draag ze gewoon op de momenten dat het uitkomt!!

Kisskiss


Geen opmerkingen: